Внести до закладок | Зробити стартовою | Контакти | Про нас | Всі проекти

АРХІВ НОВИН
   Новини Прикарпаття
   Політика
   Бізнес, фінанси, економіка
   Кримінал
   Коментарі
   Туризм
   Медицина, оздоровлення
   Компи, Інтернет
   Нерухомість
   Наука, освіта, технології
   Авто
   Ігри
   Спорт
   Мобільний світ
   Мистецтво
   Музика
   Хобі
   Історія
   Асорті
   Фоторепортажі




Новини від UKRCOL

Календар
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
Чи купуєте Ви друковані газети?

Так, постійно
Інколи купую
Для чого? Є Інтернет!
Не купую ніколи
А що це таке?

Розсилка







Головна Мистецтво
МАГОМЕТАНСЬКИЙ СИНІЙ: кобальт в кераміці Сходу і Заходу 12-19 ст. (з колекції Музею мистецтв ім. Богдана і Варвари Ханенків).
(0 )

• Феноменальний факт - всі великі цивілізації Євразії нової ери мають у своїй "керамічній" історії блискучу "синьо-білу" сторінку. Китайський Цзіндечжень, іранські Кашан, Йєзд та Керман, турецькі Ізнік та Кютах'я, голландський Дельфт - лише точки найвищого піднесення традиції, що маркують неосяжну географію естетики "синьо-білого".

МАГОМЕТАНСЬКИЙ СИНІЙ: кобальт в кераміці Сходу і Заходу 12-19 ст. (з колекції Музею мистецтв ім. Богдана і Варвари Ханенків).


Феноменальний факт - всі великі цивілізації Євразії нової ери мають у своїй "керамічній" історії блискучу "синьо-білу" сторінку. Китайський Цзіндечжень, іранські Кашан, Йєзд та Керман, турецькі Ізнік та Кютах'я, голландський Дельфт - лише точки найвищого піднесення традиції, що маркують неосяжну географію естетики "синьо-білого".

Домірною їй є географія художніх традицій, представлених в колекції Музею Ханенків. Широта зацікавлень і бездоганний смак Богдана та Варвари Ханенків передвизначили багатство музейного зібрання, яке зберігає невичерпні можливості для історико-художніх реконструкцій малознаних сторінок минулого.

Виставка "Магометанський синій": кобальт в кераміці Сходу і Заходу 12-19 ст." (з колекції музею) присвячена епохам найвищого розквіту кобальтового декору в кераміці мусульманського Сходу, Китаю та Західної Європи. Крім того, експозиція дозволяє простежити тісні зв'язки трьох великих художніх культур, зумовлені розвитком трансконтинентальних караванних (Великий шовковий шлях) та морських шляхів, якими кобальт, «синьо-біла» кераміка, а з ними - й художні ідеї та технології подорожували з Близького Сходу до Китаю, а звідти - у зворотньому напрямку, до Європи. В результаті, саме кераміка блю-енд-уайт явила собою чи не найбільш яскраве унаочнення того масштабного крос-культурного запліднення, що стало можливим завдяки розвитку міжнародних контактів.

Регіоном-колискою великої традиції кобальтового декору став мусульманський Близький Схід. Звідси походить поширена назва дорогоцінного пігменту: "магометанський синій" -  так назвали кобальт китайські керамісти, захоплені в полон надзвичайною яскравістю, і водночас, запамрочливою глибиною тону близькосхідного кобальту.

Свідченням зрілості традиції є розмаїття декоративних стилів і вишукана розкіш оздоблення в кераміці Ірану 12-14 ст. Найціннішими у музейній колекції є вироби провідного центру керамічного виробництва Кашана: тонкостінна конічна чаша з синьо-чорним розписом, чаша ладжвардіна з «коштовним» визолоченим візерунком на синьому тлі і, звичайно ж, "перлина" збірки - знаменитий  восьмикутний кахель з вершником 1227 року, розписаний люстром та кобальтом. Унікальною річчю є велика ваза кін. 12 ст., оздоблена залитим кобальтом рельєфним декором з арабески та арабських написів.

У 16-18 століттях суто «перський» стиль і колорит вирізняє вишукане столове начиння заможного побуту: сулії, вазочки, чайники, розписані люстром на глибокому синьому кобальті тла в столичному Ісфагані.

У цей же період переживає найвищий зліт іранська традиція синьо-білого декору, що відобразила щире захоплення мусульман досягненнями китайців у порцеляні. У провідних керамічних центрах Кермані та Йєзді паралельно розвиваються два стилістичні напрямки.

Перший визначається збереженням місцевих художніх традицій - так характерно-іранськими є зображення тварин на тарілках, "килимовий" принцип розміщення орнаменту на поверхні сулії, і т.д.

Другий напрямок відверто наслідує далекосхідні взірці: "китайські" мотиви сосни чи журавлів вільно розташовано на площинах тарілок у вертикальних композиціях. Втім, запозичуючи мотиви, мусульмани трактують їх на свій лад - обличчя "китайців" на керманській сулії своїми рисами та округлістю наближено до іранського типу. Розписані особливим темним кобальтом дві тарілки з Йєзда являють собою взірець іранського виробництва "під Китай" для продажу на місцевому та міжнародному ринках. Цікаво, що денця таких тарілок зі звороту позначені  стилізованими "китайськими" марками. З далекосхідного мистецтва прийшла до Ірану і вишукана техніка grain de riz - "рисове зерно".

Віртуозна перфорація стінок глибокої чаші, доповнена кобальтовим візерунком і вкрита прозорою глазур'ю, створює враження витонченого ажуру. Центром іранського grain de riz у 18 ст. був Гумрун. Оригінальний сплав іранських декоративних традицій з елементами європейської живописної манери демонструють кахлі 18-19 ст.

Кінець 15 - початок 16 ст. є часом становлення оригінальної традиції кераміки в Османській Туреччині, ранній етап якої позначений впливом китайської порцеляни доби Мін. Прекрасний великий таріль кінця І пол. 16 ст. з мотивами листя платана та "китайських хмарок чи" є яскравим зразком раннього етапу виробництва знаменитого турецького центру Ізніка. У 18 ст. "синьо-білу" традицію в кераміці Близького Сходу достойно продовжує виробництво Кютах'ї.

Китайська порцеляна, декорована розписом кобальтом у синьо-білій гамі, стала одним з вищих досягнень національного художнього генія. Розквіт кобальтової порцеляни збігся у часі із загальним піднесенням китайської державності та культури у добу династії Мін (1368 – 1644). Славетний центр цього виробництва - місто Цзіндечжень в провінції Цзянсі - отримав статус імператорських печей. Саме тоді вироби з порцеляни вперше почали маркіруватися девізами правління імператорів.

Взірцевим твором мінської доби є великий декоративний таріль з маркою імператора Цзяцина (1522 – 1566). Якщо форма і розмір тареля ще несуть сліди близькосхідних впливів, то його декорація розвивається у  відповідності до національних смаків: композиція з квітучих гілок будується вільно, головна увага зосереджена на виявленні вигідного звучання синього розпису на тлі ясної білої порцеляни.

Рослинний орнамент на дзеркалі тареля дещо нагадує мусульманський «рослинний завиток», втім він відчутно поступається звучанням мотивам на бортах, що несуть традиційний для китайців символічний зміст: гранат – побажання численних нащадків, персик – довголіття, півонії – багатства, хризантеми – почестей. До цього ж часу належить вишукана вазочка у формі гарбуза-горлянки, підказаній давньою китайською традицією, яка вважала горлянки атрибутом святих безсмертних.

Кобальтом оздоблювали великі декоративні вази, чаші, тарілки, маленькі вазочки і навіть табакерки у формі мініатюрних пляшечок. В них яскраво проявилися особливості національного способу декору. Крім квіткового та геометричного орнаментів художники вводять цілі живописні композиції, розміщуючи їх в окремих медальйонах або по всій поверхні виробу. Прикладом майстерного володіння технікою є велика декоративна ваза із зображенням сцени подорожі у човні, створена за часів імператора Кансі (1662-1722), коли відбувся ще один зліт виробництва. Більш м’яко декоровані т.з. «новорічні вазочки», в які за звичай вміщували чай для подарунку на Новий рік. Оскільки святкування Нового року за місячним календарем відбувалося навесні, вазочки прикрашено зображеннями першої весняної квітки - сливи - та скреслої криги.

Вибагливість кобальтової декорації вирізняє речі доби імператора Цянлуна (1735 – 1796). Тулово вазочки з пейзажами в медальйонах додатково оздоблено опуклим зернистим орнаментом, а велику вазу, що нагадує формою жертовний кубок гу з широким горлом розтрубом, прикрашено у славетній техніці «бризкального кобальту», що полягала у рівномірному розбризкуванні кобальту на порцелянову поверхню через спеціальну бамбукову трубочку.

У 17 столітті провідна роль у фаянсовому виробництві Європи належала Голландії, яка була єдиною європейською країною, що мала право на торгівлю з Японією та Китаєм. Великий попит на екзотичні східні товари спонукає голландських майстрів імітувати у фаянсі дорогоцінну китайську порцеляну.

З кінця 16 століття на перше місце серед керамічних центрів Голландії виходить Дельфт. Музейна колекція дельфтського фаянсу належить до періоду кінця 17 - середини 18 ст. Саме в цей час в декорі дельфтських виробів розквітає знаменитий синьо-білий «китайсько-голландський стиль», який ще довго наслідували інші європейські мануфактури.

Колекція представляє майже повний асортимент продукції Дельфту – декоративні вази, тарілки, великі тарелі, кухлі для пива, глечики, іграшки, пічні кахлі. Твори вкриває живописний кобальтовий декор із квітів, птахів, а також сюжетні сцени. Серед останніх превалюють сценки з китайського фольклору та голландського побуту, виконані з надзвичайним почуттям гумору, а також пасторальні мотиви, що набули поширення саме в цей період.

Великим попитом з ІІ пол. 17 ст. користувались великі декоративні вази з кришками, декоровані так званим ”кашмірськім” орнаментом, в якому відчувається вплив примхливих візерунків індійських тканин. Неглибокі канелюри та суцільний рослинний декор з фестонами вкривають тулуби ваз, кришки мають фігурне завершення у вигляді лева. Всесвітню славу Дельфту принесли пічні кахлі, які експортувались далеко за межі Голландії. Кахлі зображали фігурки людей та тварин, пасторалі, побутові сценки, і звичайно ж, морські краєвиди, що були типовими для голландського мистецтва і високо цінувались іноземцями.

Пропонуючи до огляду кращі взірці високої "керамічної" моди минулих епох, виставка "Магометанський синій": кобальт в кераміці Сходу і Заходу 12-19 ст." надає унікальну можливість поринути в тайни взаємного зачарування великих культур Сходу і Заходу.

http://www.ukrmuseum.info/




Протести проти пам'ятнику Мазепі в Україні
• В Україні посилюються суперечки навколо перспектив будівництва пам’ятника гетьману Івану Мазепі.
Унікальні книги з особистої бібліотеки Франка може погортати будь-хто
• У Києві відкрилася виставка, присвячена ювілею – на ній експонують портрети Франка, особисту бібліотеку письменника, яку він називав своїм скарбом. Серед книжок – фоліанти, якім майже 500 років, деякі з них ще зберігають автографи Франка.

• Домінік Пурселл можливо зіграє роль Халка...
У Сент-Луїсі проходить виставка мутантів
• У США в тераріумі міського музею Сент-Луїса відкрилася найбільша у світі виставка двоголових мутантів – тут зібрано понад двадцять двоголових змій і черепах. У найближчих планах місцевих зоологів розпочати операцію щ подвоєння поголів'я незвичайного тераріуму. Великі надії покладають на двох двоголових полозів, які можуть закласти основу нової популяції мутантів. Щоправда, є підозри, що змії – гермафродити.
Аргументи В. Приходька є частиною його власної PR-компанії
• У червневому випуску журналу "Телекритика", а також на сайті "ТК" було опубліковано інтерв'ю з відомим телепродюсером, керівником телекомпанії "PRO-TV" Віктором Приходьком. У цьому матеріалі пролунало декілька критичних зауважень на адресу іншого відомого українця - кінорежисера Михайла Іллєнка, більшість з яких сягають своїм корінням ще періоду головування Віктора Приходька на кіностудії ім. Олексанра Довженка. "Телекритика" звернулася до пана Михайла по коментар і пропонує його відповідь своїм читачам.


Украинская Баннерная Сеть

Ви можете додати коментар до статті

80 китів викинулися на берег північної частини Нової Зеландії
• За повідомленнями місцевої влади, 37 з них вже загинули, решта все ще борсається на мілині і природоохоронці наразі відчайдушно намагаються їх врятувати.
Чоловік Брітні Спірс вимагає опіки над дітьми і аліментів
• Кевін Федерлайн, про розлучення з яким напередодні повідомила співачка Брітні Спірс, добивається опіки над їх загальними двома дітьми і вимагає аліментів.
На Буковині у нареченої під час весілля почалися пологи
• Як повідомляє місцева телекомпанія ТВА, минулої неділі молодята, щойно одружившись і одягнувши один одному обручки, стали одразу не лише подружжям, а й батьками. Після чого весілля трансформувалося у родини. Новонародженого молодята назвали Максимом.
У Севастополі частково відновили водопостаяання
• У Севастополі сьогодні вранці відновили подачу води населенню, повідомили РБК-Україна у прес-службі МНС України. "10 листопада в 06:00 згідно зі скороченим графіком почалася централізована подача води", - сказали в МНС. Питну воду мешканцям міста ще підвозять 17 спеціалізованих автоцистерн з додатковими ємкостями, зазначили в прес-службі.
Ніколаєнко перевірив справжність журналістських дипломів
• Міністр освіти Станіслав Ніколаєнко перевірив справжність журналістських дипломів. На брифінгу він представив електронну базу даних профільних навчальних закладів.

Інтерв'ю
Три питання Євгену Червоненку
• Кореспондент ForUm’у поставив три запитання голові Запорізької облдержадміністрації Євгену Червоненку. - Євгенію Альфредовичу, яка новина з Вашого особистого життя за останній період для Вас була найбільш пам'ятною? - Весілля дочки і медичне
Ахметов проти втручання уряду в бізнес
• Народний депутат, член фракції Партії регіонів Рінат Ахметов сподівається, що глава Фонду Держмайна Валентина Семенюк змінить політику роботи Фонду. Про це він сказав в інтерв'ю газеті «Коммерсантъ-Украина».
ІНТЕРВЬЮ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ ВІКТОРА ЮЩЕНКА АГЕНТСТВУ “ІНТЕРФАКС-УКРАЇНА”
• Запитання -- відповіді
Роман Чайка: «Мені бракує Кучми, адже політики поставили Схід і Захід раком»
• «Читаю я в туалеті». Ось про це, а ще про «Гніздо Кучми», проституток журналістики, «Мертвого Півня» лише для І-Репортера за cклянкою "Боржомі" розповідав телеведучий Роман Чайка
Старовинна музика – не музейний експонат
• Розмова з Богданом Шведом, виконавцем давньої музики
На заробітки їдуть невдоволені оплатою праці на батьківщині
• Розмова з Василем Бортником, заступником начальника Львівського обласного центру зайнятості
Чи належить енергетика Донецьку?
• Інтерв'ю з експертом Н.Прудкою


Украинская Баннерная Сеть
   Форум новин
   Форум IFN
   Реклама на сайті
   Партнери проекту






finance.ua
finance.ua
finance.ua




Прикарпатський порталФорум Погода Авто Спорт Реферати Аукціон Туризм Мобільний світФорум Оголошення Каталог Реклама Гороскопи Пошта Робота Чати Магазин Фiнанси Пошук Комп'ютери Листівки Знайомства Блоги Анекдоти Музика Фото Радіо Мистецтво Хобі Розсилки Ігри Райони Відео АкціїТелегiд Бiблiотека Iсторiя МагазиниТоп 100 ЩоденникиПрограми Український проектПрикарпатська ледіУкраїнський жіночий порталНерухомість ПрикарпаттяПортал українських колекціонерів УКРАЇНСЬКИЙ ЧОЛОВІЧИЙ ПОРТАЛ КОМПЮТЕРНА УКРАЇНА • • ТУРИСТИЧНИЙ ПОРТАЛ



© www.iv-fr.net